Statens jernbanetilsyn (SJT) er marknadsovervakar på jarnbaneområdet i Noreg. SJT jobbar for sunn konkurranse og ein effektiv jarnbanemarknad. For å kunne ha konkurranse mellom fleire tilbydarar av jarnbanetenester, må tilbydarane blant anna ha tilgang til serviceanlegg på like vilkår. Regelverket er eit sentralt verkty for å få tilgangen til å fungere som forutsett.
Dagens og morgondagen sitt regelverk
I morgonmøtet gjennomgjekk SJT kva delar av jarnbanelova og jarnbaneforskrifta som er mest relevante for tilgang til serviceanlegg og tenester.
Eit meir detaljert regelverk er under utvikling i EU. Føremålet er å etablere klarere prosessar som fører til at aktørane i praksis får tilgang. SJT presenterte sentrale punkt frå det nye regelverket. I dag finst regelverket som utkast til ei gjennomføringsforordning frå EU-kommisjonen. Ei forordning er ei bindande rettsakt - også for EØS-landet Noreg.
Terminalar og prising
På morgonmøtet deltok også representantar for Bane NOR. Dei presenterte korleis Bane NOR har organisert drift av terminalane sine. Forretningsideen er at «jarnbaneføretak, samlastere, vareeigarar og transportørar får løyst terminalbehova sine i samband med godstransport på ein sikker, kostnadseffektiv og miljøvennleg måte». Prising av tenester ved terminalane blei også gjennomgåtte.
Presentasjonar (PDF-filer)
![]() |
Viktigheten av tilgang til serviceanlegg på like vilkår |
![]() ![]() |
Tilgang til serviceanlegg og tjenester etter jernbaneloven og jernbaneforskriften
Marte Fisknes, seniorrådgivar, SJT / Kristoffer J. Eikeland, seniorrådgivar, SJT |
![]() |
Terminalkonsept Kjell Maudal, leder Terminaler, Bane NOR |
![]() |
Tjenestekatalog – implementering av ny forskrift og policy Gunnar Markussen, direktør, Bane NOR |