Meldingen skal sendes på dette skjemaet (krever innlogging via ID-porten).
I skjemaet skal dere informere om:
- organisasjonsnummer, navn på virksomheten og navn på kontaktperson
- en overordnet beskrivelse av prosjektet og planlagt fremdrift for bygging
- en foreløpig vurdering av lokale forhold som kan påvirke taubanen, som for eksempel:
- planlagt trasé
- eksisterende infrastruktur (nærliggende bygg, veier, kraftledninger osv.)
- klimatiske forhold (for eksempel rasfare)
Vi svarer på meldingen senest innen fire uker. I svaret orienterer vi om
- gjeldende regelverk for søknad om driftstillatelse for den aktuelle taubanen
- krav til forsikring og sikkerhetsstillelse
- krav til dokumentasjon som skal sendes i den kommende søknaden om driftstillatelse
Denne informasjon kan dere bruke til å sørge for at dere får rett dokumentasjon fra leverandører og utarbeider riktig dokumentasjon før dere søker om driftstillatelse.
Ønsker dere et veiledningsmøte?
Kontakt Statens jernbanetilsyn | |||
---|---|---|---|
22 99 59 00 | Mandag–fredag 9–15 | post@sjt.no |