8. Kraftforsyning og styringssystemer ombord
Hastighet v ≤ 160 km/t Fm = 0,000586v² + 70 Hastighet 160 < v ≤ 250 km/t Fm = 0,00097v² + 60,2
Tabell 6a: Hastighet v ≤ 200 km/t Fm = 0,00047v² + 90 Hastighet v > 200 km/h Fm = 0,00097v² + 70 Tabell 6b: Hastighet v ≤ 160 km/t Fm = 0,00047(1,25v)² + 90 Hastighet v > 160 km/t Fm = 0,00097(1,25v)² + 70
- Generelt svak strømforsyning karakterisert med lange matestrekninger, enkeltspor (dvs. høy kontaktledningsimpedans) og roterende omformere så vel som statiske omformere fra 50 Hz til 16 2/3 Hz med liten ytelse - Lavfrekvente pendlinger ved mating fra roterende omformeraggregater på grunn av en elektromekanisk egenfrekvens med lav demping - Høyt innhold av overharmoniske (over 30 % THDu) i kontaktledningsspenningen, spesielt 3. og 5. harmoniske og repeterende høye toppverdier på spenningen (opptil 33 kV) på grunn av mange eksisterende trekkraftkjøretøy med halvstyrte tyristorbruer - Bruk av automatisk begrensning av effekt/strøm ved lav kontaktledningsspenning og kapasitiv kompensering for økt overføringskapasitet ved lange matestrekninger - Bruk av automatisk begrensning av effekt/strøm ved høy kontaktledningsspenning og induktiv kompensering for å begrense kontaktledningsspenningen ved tilbakemating - Lave elektriske resonansfrekvenser på grunn av stor andel kabel i infrastrukturen og passive filtre i eksisterende trekkraftkjøretøy
- 92 Hz-300 Hz, strøm skal måles og dokumenteres. - 300 Hz-7 kHz, maks 1 A RMS kontinuerlig 1 sek. - 7 kHz-9 kHz, maks 0,5 A RMS kontinuerlig 1 sek. > 9 kHz, maks 0,33 A RMS kontinuerlig 1 sek.