Vedlegg – krav til kjøretøy på jernbanenettet
1. Dokumentasjon
2. Struktur og mekaniske deler
3. Samspill mellom kjøretøy og spor, samt kjøretøyets tverrsnitt
4. Bremsing
5. Passasjerrelaterte innretninger
6. Miljøforhold og aerodynamiske virkninger
7. Krav til utvendig varsling, signalering, merking og programvareintegritet
8. Kraftforsyning og styringssystemer ombord
Hastighet v ≤ 160 km/t Fm = 0,000586v2 + 70 Hastighet 160 < v ≤ 250 km/t Fm = 0,00097v2 + 60,2
Tabell 6a: Hastighet v ≤ 200 km/t Fm = 0,00047v2 + 90 Hastighet v > 200 km/h Fm = 0,00097v2 + 70 Tabell 6b: Hastighet v ≤ 160 km/t Fm = 0,00047(1,25v)2 + 90 Hastighet v > 160 km/t Fm = 0,00097(1,25v)2 + 70
- Generelt svak strømforsyning karakterisert med lange matestrekninger, enkeltspor (dvs. høy kontaktledningsimpedans) og roterende omformere så vel som statiske omformere fra 50 Hz til 16 2/3 Hz med liten ytelse - Lavfrekvente pendlinger ved mating fra roterende omformeraggregater på grunn av en elektromekanisk egenfrekvens med lav demping - Høyt innhold av overharmoniske (over 30 % THDu) i kontaktledningsspenningen, spesielt 3. og 5. harmoniske og repeterende høye toppverdier på spenningen (opptil 33 kV) på grunn av mange eksisterende trekkraftkjøretøy med halvstyrte tyristorbruer - Bruk av automatisk begrensning av effekt/strøm ved lav kontaktledningsspenning og kapasitiv kompensering for økt overføringskapasitet ved lange matestrekninger - Bruk av automatisk begrensning av effekt/strøm ved høy kontaktledningsspenning og induktiv kompensering for å begrense kontaktledningsspenningen ved tilbakemating - Lave elektriske resonansfrekvenser på grunn av stor andel kabel i infrastrukturen og passive filtre i eksisterende trekkraftkjøretøy
- 92 Hz–300 Hz, strøm skal måles og dokumenteres. - 300 Hz–7 kHz, maks 1 A RMS kontinuerlig 1 sek. - 7 kHz–9 kHz, maks 0,5 A RMS kontinuerlig 1 sek. > 9 kHz, maks 0,33 A RMS kontinuerlig 1 sek.
9. Personalutstyr, grensesnitt og miljø
10. Brannsikkerhet og evakuering
11. Vedlikehold
12. Styring, kontroll og signalering om bord
a. Beskrivelse av STM-enheten. Beskrivelse av alle grensesnitt som ikke er en del av TSI CCS. b. Samsvar med spesifikasjon for STM-enheten (ref. utfyllende bestemmelser fra SJT). c. ISA rapport for etterlevelse av krav i EN 50126, EN 50128 og EN 50129. d. Sikkerhetsvurderingsrapport som bekrefter sikker integrering av STM-enheten i relevante delsystemer) e. Sikkerhetsvurderingsrapport som bekrefter sikker integrering mellom kjøretøyet og det norske jernbanesystemet, herunder integrasjonstester.